biznesmen, laptopNiekwestionowanie wysoka pozycja strony internetowej w wynikach wyszukiwania jest marzeniem każdej firmy, która cokolwiek chce sprzedawać w Internecie. Każdy by chciał, ale nie każdy wie w jaki sposób się do tego zabrać. Zrozumienie na jakiej zasadzie działają wyszukiwarki jest zbyt skomplikowane dla przeciętnego posiadacza strony internetowej, który chciałby żeby to właśnie jego strona była na czołowych pozycjach. Trudno żeby było inaczej, bowiem firmy takie jak Google zatrudniają tysiące inżynierów, którzy ciągle głowią się nad opracowywaniem nowych algorytmów wyszukiwania.

Czego nie robić?

Na początek warto wiedzieć, że żadna strona www zrobiona minimalnym nakładem pracy nie ma prawa liczyć się w wyścigu o wysokie pozycje w Google czy jakiejkolwiek innej wyszukiwarce. Takie niedoinwestowane strony internetowe przeważnie robione są prawie automatycznie. Nikt nie spędza przy nich paru godzin na to, żeby zoptymalizować ich zawartość po to by była bardziej wartościowa dla wyszukiwarki. A to poważny błąd, gdyż dziś nawet lokalna firma z Tychów musi być dobrze widoczna w Internecie.

Optymalizacja słów kluczowych

Optymalizację strony www najlepiej zacząć od analizy słów kluczowych jakich mogą użyć potencjalni wyszukujący. Niekiedy takie podstawowe frazy kluczowe możemy sami wymyślić kiedy chwilę zastanowimy się nad zagadnieniem. Przykładowo, najbardziej oczywistym słowem kluczowym dla firmy z Tychów, która zajmuje się pozycjonowaniem będzie „pozycjonowanie Tychy”. Swoją drogą pozycjonowanie jest w naszym kraju najczęściej używanym pojęciem związanym z procesem zwiększenia widoczności strony www w wyszukiwarkach, stąd właśnie pozycjonowanie tychy. Oprócz słów jakie sami wymyślimy, podczas wpisywania zapytania Google podsunie nam kilka dodatkowych powiązanych tematycznie.

Dopasowanie treści do słów kluczowych

Kiedy już mamy wybrane słowa kluczowe musimy skupić się na dopasowaniu do nich treści samej strony. Największym niedopatrzeniem polskich firm jest właśnie ignorowanie znaczenia tekstu na stronie www. Wynika to głównie z braku czasu, ale także z nieumiejętności napisania sensownego tekstu. Można wszak zlecić napisanie tekstów na stronę www, jeśli tylko potrafi się wytłumaczyć osobie jaka ma je napisać czym zajmuje się firma. Taki copywriter zredaguje tekst poprawnie po polsku.

Podsumowanie

Rzecz jasna aby strona www szybowała w wynikach wyszukiwania trzeba zrobić dużo więcej, ale jest to dużo szerszy temat, zbyt rozległy by można go było dokładnie (a nawet w sposób przybliżony) omówić w tak krótkim artykule. Zdobywanie wiedzy z tej dziedziny może zająć lata, więc czy nie lepszym wyjściem jest zaangażowanie do pozycjonowania strony kogoś, kto tą wiedzę już posiadł, a samemu skupić się na rozwijaniu własnej firmy?